خبر خبر

ادعای قرارگاه پدافند هوایی چندان منطقی نیست/ برای پوشش پروازهای عبوری باید تجهیزات به‌روز داشته باشیم
معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه درآمد حاصل از پروازهای عبوری بابت ارائه خدمات است و هيچ بخش ديگري سهمی در این خدمات ندارند، میزان بدهی ایرلاین‌های خارجی برای پروازهای عبوری را ناچیز عنوان کرد و گفت: ایرلاین‌های خارجی از ایرلاین‌های داخلی خوش‌حساب‌ترند.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛محمدرضا امامی گفت: به‌تازگی از سوی برخي سازمان‌ها و افراد كه اطلاعي از وضعيت بخش و ارائه خدمات فرودگاهي و ناوبري ندارند مطرح شده است که درصدي از درآمد حاصل از پروازهای عبوری باید به آنها پرداخت شود.

امامی ادامه داد: اگر کسی بر موضوعات هوانوردی اشراف‌ و بر عملکرد مالی یک شرکت دولتی آگاهی داشته باشد، متوجه خواهد شد که درآمدهای شرکت‌های دولتی و حتی کوچکترین درآمد این شرکت‌ها حاصل از اجاره یک غرفه داخل فرودگاه، باید ‌به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز شود و سپس‌ با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، طبق مقررات و قوانین این ارقام بابت هزینه‌های جاری و عمرانی‌ ساخت و ساز فرودگاه‌ها در کل کشور ‌به شركت مذكور برگردد.

وی‌ مدعی شد: ادعای قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیاء در خصوص دریافت 30 درصد درآمد حاصل از پروازهای عبوری چندان منطقی نیست،‌ البته مجلس شورای اسلامی در این‌باره هوشمندی خود را نشان داده است.

معاون توسعه مدیریت منابع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بیان کرد: اینجانب به‌عنوان متولی مالی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام می‌کنم همه درآمدهای این شرکت مطابق ضوابط و مقررات تعیین شده و آیین‌نامه مالی است. همه این درآمدها به حساب خزانه‌‌داری کل کشور واریز می‌شود و ما براساس تدوین بودجه‌های سالیانه٬ این بودجه‌های جاری و عمرانی را تدوین می‌کنیم که با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در مجمع عمومی شرکت این بودجه‌ها تصویب می‌‌شود.

امامی افزود: براساس بودجه تصویبی انحرافات احتمالي آن مستمرا رصد مي‌شود و هر سه ماه یک بار گزارش‌ مي‌شود، این اطلاعات آنالیز و تحلیل می‌شود و اگر انحرافی در کار وجود داشته باشد در مجمع تصمیم‌گیری می‌شود.

معاون توسعه مدیریت منابع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت:‌ در 2 سال اخیر در جلسات مجمع شرکت فرودگاه‌ها انحرافی از بودجه تعریف شده درآمدها نداشته‌ایم و همه درآمدها به خزانه‌داری کل کشور واریز شده و از آنجا تخصیص داده شده است.

امامی درباره درآمدهای حاصل از پروازهای عبوری بیان کرد: با توجه به شرایط منطقه، مشکلات آسمان اوکراین و همچنین عراق، پروازهای عبوری از فضای کشور از 400 پرواز به حدود 700 پرواز و با احتساب نشست و برخاست‌‌ها به 2 هزار پرواز گسترش پیدا کرد‌؛ با توجه به شرایط شرکت‌ فرودگاه‌ها، در حال حاضر نمی‌توان درآمد این شرکت را از محل پروازهای عبوری صرفاً درآمد خالص دانست زیرا با افزایش پروازهای عبوری ناگزیر هستیم نیروی انسانی بیشتری جذب کنیم، نیروهای مراقبت پرواز بیشتری فعالیت کنند و تجهیزات هوانوردی توسعه یابد، بنابراین براي تحليل اين وضعيت باید نگاه درآمد - هزینه اي را مدنظر داشت.

وی ادامه داد: درآمد و هزینه‌ای که از محل پروازهای عبوری مشمول شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران می‌شود شاید در اطراف نقطه‌ای سر به سر به واسطه اجبار در تامين تجهیز امکاناتی است که این 2000 پرواز را پوشش می‌دهد.

معاون توسعه مدیریت منابع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بیان کرد: برای پوشش دادن پروازهای عبوری باید تجهیزات به‌روز داشته باشیم که در حال وارد شدن به کشور است.

امامی گفت: برای خرید یک رادار و نصب آن حدود 30 میلیارد تومان باید هزینه کرد که کشور به آن نیاز دارد، لازم است سیستم ILS تقویت شود و سیستم‌های ناوبری هوایی‌ به‌روز شوند که با احتساب این هزینه‌ها و کسب درآمدها، مبالغ صرف پوشش هزینه‌های سرمایه‌گذاری می‌شود ضمن آنکه نگهداری این تجهیزات هم خود هزینه‌بر است و اگر درآمد پروازهاي عبوري براي شركت ده برابر وضع موجود هم بشود پاسخگوي تجهيز عقب نگهداشتگي ناشي از تحريم‌هاي ظالمانه كشورهاي خارجي از جمله آمريكا نخواهيم بود.

معاون توسعه مدیریت منابع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت: پرداخت‌های ایرلاین‌ها بابت پروازهای عبوری به ایران، طبق روال دریافت درآمدها است بدین ترتیب که به صورت ارزی به حساب خزانه کل کشور وارد می‌شود و سپس از طریق خزانه تحویل ما می‌شود.

وی بیان کرد: از نظر بانکی مشکلی در دریافت این مبالغ ‌نداریم، این ارقام را یا ایرلاین‌ها خود پرداخت می‌کنند و یا واسطه‌ای در ایران دارند که آنها این رقم را می‌پردازند.

معاون توسعه مدیریت منابع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: ایرلاین خارجی‌ به ما بدهی ندارند و از ایرلاین‌های داخلی خوش‌حساب‌تر هستند، ‌این شرکت‌های خارجی چون باید برنامه‌ پروازی خود را از ما دریافت کنند، به موقع بدهی‌های خود را می‌پردازند البته بدهی آنها به اندازه زمان تعریف شده است که یک ماه برای پرداخت بدهی مهلت دارند و اگر از این تاریخ بگذرد مؤظف هستیم در برنامه‌های آنها تجدیدنظر کنیم و بخش مراقبت و عملیات پرواز ما روی این حوزه‌ها نظارت دارند و به واسطه حساسيت در اين بخش در زمان مديريت جديد نيز اين نظارت ها تقويت شده است.

امامی اظهار داشت: در حال حاضر حدود 500 تا 700 میلیارد تومان از شرکت‌های هواپیمایی داخلی طلبکاریم که برخی از این ارقام چک‌های وصول نشده است و با توجه به تكليف قانوني به طور جدي و از طريق حقوقي پيگير وصول حقوق دولت هستيم.

-------------------------------------
نظرات
سيد تقوي() :
اميدوارم کمافي السابق در انجام ماموريتها و وظايف محوله موفق باشيد.
محمد() :
باسلام وخسته نباشيدخدمت تمام عزيزان اميدوارم ازحق شرکت فرودگاهها دفاع وبتوانيم کاراساسي انجام بدهيم

درج نظر درج نظر

اخبار مرتبط اخبار مرتبط

مورد مرتبطی یافت نشد

تازه‌ترین اخبار تازه‌ترین اخبار

اطلاعیه ها اطلاعیه ها

گزارش تصویری گزارش تصویری