خبر خبر

فرودگاه ها نسبت به تدوین بودجه سال 96 اقدام کنند/ بودجه سال 96 بر اساس اطلاعات موجود تعیین می شود
معاون برنامه ریزی و نظارت با اشاره به اینکه در بودجه سال 96 اعتباراتی برای نیروی انسانی در حوزه های بیمه و آموزش دیده شده است، گفت: بودجه سال آینده را بر اساس اطلاعات موجود تدوین می کنیم و فرودگاه هایی که دیر اقدام می کنند با کاهش بودجه در سال آینده مواجه می شوند.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، حمیدرضا سیدی، معاون برنامه ریزی و نظارت در گردهمایی مدیران ستادی و فرودگاهی با اشاره به تدوین برنامه بودجه سال 1396، خطاب به مدیران کل فرودگاهی و ستادی خواستار تکمیل فرم های مرتبط با آن شد و گفت: با توجه به اینکه بیشترین انتطار از نظر فرودگاهی برعهده معاونت ماست، مدیران کل نسبت به تکمیل فرم های بودجه سال 96 اقدام کنند زیرا اعتبار فرودگاه ها از نخستین روز سال آینده تعیین می شود.

وی ادامه داد: در این فرم ها اعتبارات سال 96 و سه سال آینده پیش بینی و بر اساس اولویت و استراتژی شرکت تدوین می شود. اکنون دغدغه اصلی شرکت فرودگاه ها ایمنی، امنیت و سپس توسعه زیرساخت هاست.

وی با بیان اینکه اعتبار شرکت محدود بوده و حدود 2 هزار میلیارد تومان است اما نیاز فعلی بیش از 12 هزار میلیارد است که تلاش می کنیم با برنامه ریزی ها اعتبارات به طور مناسب تقسیم شود. عنوان کرد: اکنون مشکل ما نبود برنامه ها و نداشتن مجوزهاست، البته با بخشنامه ای که مدیرعامل به امضا رسانده اختیاراتی به فرودگاه تفویض خواهد شد.

سیدی با اشاره به اینکه در بودجه سال 96 اعتباراتی برای نیروی انسانی در حوزه های بیمه و آموزش دیده شده است، یادآور شد: مدیران فرودگاهی نسبت به ارسال فرم های بودجه سال 96 اقدام کنند چراکه کوتاهی در این زمینه سبب می شود، بودجه سال آینده را بر اساس اطلاعات موجود تدوین کنیم و فرودگاه هایی که دیر اقدام می کنند با کاهش بودجه در سال آینده مواجه می شوند.

وی درباره ارسال صورتحساب های مالی فرودگاه ها افزود: فرودگاه ها باید نسبت به ارسال صورتحساب شرکتهای هندلینگ اقدام کنند تا امور مالی به سرعت آنها را محاسبه کند. همچنین نظارت بر مجوزها، ایجاد کترینگ یکپارچه در سال 97، اقدام به موقع برای فراخوانهای عمومی در فرودگاه ها و سامانه درج اطلاعات قراردادها از دیگر مطالبات این معاونت از مدیران کل است.

سیدی با بیان اینکه همکاران فرودگاهی و ستادی نسبت به ارایه اطلاعات به دستگاه های حسابرسی و بازرسی توجه داشته باشند. گفت: نباید نسبت انعقاد قرارداد با بهره برداران فرودگاهی بدهکار، واگذاری اماکن بدون توجه به مجوزهای لازم و بخشنامه RPL و ارسال صورتحساب های فوق العاده بی توجه باشند. 

وی مهمترین چالش ها و برنامه های در دست اقدام را مشکلات اجرایی درباره اخذ تضامین از ایرلاینها، مطالبات هواشناسی و محاسبه هزینه های فرودگاهی، قرارداد اماکن با ایران ایر، سوخت رسانی و دریافت 2 درصد حق السهم فرودگاه ها، شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، فعالیت انبارهای عمومی در فرودگاهها و ساماندهی چرخ دستی ها برشمرد.

 

سیدی یادآور شد: کارمندانی از امور مالی و بازرگانی به همراه بازرس ویژه مدیرعامل به فرودگاه ها سفر می کنند تا مشکلات آن ها را برطرف کند. بنابراین باید مدیران فرودگاهی با آن ها همکاری داشته باشند. این افراد تاکنون سه فرودگاه مشهد، بوشهر و بندرعباس را بررسی کردند تا منتج به رفع مشکلات آن ها شود.

همایش مدیران ستادی و فرودگاهی هم اینک در تهران در حال جریان است.

-------------------------------------
نظرات

درج نظر درج نظر

اخبار مرتبط اخبار مرتبط

مورد مرتبطی یافت نشد

تازه‌ترین اخبار تازه‌ترین اخبار

اطلاعیه ها اطلاعیه ها

گزارش تصویری گزارش تصویری