خبر خبر

پايان عمليات نوسازي سامانه هاي ارتباط کلامي خلبان و کنترلر تا يک ماه ديگر
مديرکل ارتباطات و ناوبري هوايي با بيان اينکه از دو سال پيش نوسازي تجهيز سامانه هاي RCAG ارتباط کلامي خلبان و کنترلر آغاز شده از اتمام اين پروژه در آبان امسال خبر داد.

محمد حبيب الهي در گفت و گو با روابط عمومي شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران با اعلام اين خبر توضيح داد: از دو سال پيش با نيازسنجي انجام شده، نوسازي گيرنده فرستنده هايي كه به انتقال ارتباط كلامي بين كنترلر و خلبان كمك مي كند (كه گاه عمر 30 ساله داشتند) را شروع كرديم. در اين مدت بهترين دستگاه هاي هوانوردي خريداري شده كه مي توانيم ريموت آنها را نيز عملياتي كنيم به گونه اي كه نياز نيست كه براي هر اشكال قابل برطرف كردن،  به مناطق صعب العبور مراجعه شود.

مديركل ارتباطات و ناوبري هوايي افزود: با اجراي اين طرح تا 20 سال ديگر نيازي به نوسازي ارتباطات كلامي در فضاي كشور نخواهيم داشت.

وي با بيان اينكه در صورت عدم اجراي اين طرح آمار خرابي دستگاه هاي كمك ناوبري افزايش مي يافت و در نتيجه اعتماد شركت هاي هواپيمايي به سامانه هاي هوانوردي سلب مي شد، عنوان كرد: از سوي ديگر در اين طرح ما با افزايش فركانس ها، ظرفيت پروازها را افزايش داده ايم و مي توانيم از طريق ريموت كنترل در 27 ايستگاه RCAG پارامترها را تنظيم و مشكلات سطح پايين را برطرف كنيم.

حبيب الهي با بيان اينكه اين تجهيزات كه با حمايت مطلوب مسوولان ارشد شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران خريداري شده اند، با توان مهندسان بومي نصب شده اند، گفت: اكنون عمر متوسط دستگاه هاي RCAG به 15 سال رسيده كه اميدواريم به عمر پنج ساله برسند.

مديركل ارتباطات و ناوبري هوايي همچنين عنوان كرد: در آينده نزديك طرح نوسازي سامانه هاي مركز كنترل فضاي كشور نيز اجرا مي شود.

 

-------------------------------------
نظرات
نام آشنا() :
گمنام عزيز؛
فکر نمي کني يه خورده کم لطفي ميکني؟ ما همگي اهل يه خانواده هستيم.
مرادپور() :
جناب جعفري عزيز
از لطف شما ممنونم. البته فکر نمي کنم ايمن سازي راهها وظيفه متخصصين اين حوزه باشه. البته حسن نيت شما از مطلبتون کاملا آشکاره
مهدي() :
يعني قرار نيست تا 20 سال ديگه ماژول هاي ASBU در حوزه ارتباطي پياده سازي شن؟؟!! نکنه ASBU ورق پاره است؟!
گمنام() :
بعضي از آقايان يا معني به روز بودن و تخصص رو نمي دانند يا در دهه 70 ميلادي و ماقبل آن به سر مي برند! لابد تخصص يعني بالا رفتن از جاده ناايمن و بدون حفاظ!! و تعويض برد!! و به روز بودن هم يعني سيستم ارتباطي آنالوگ!!!
محمدي() :
دم همه بچه هاي الکترونيک خصوصا متخصصين RCAG گرم..البته خدايي مهندس باقري سنجري عمرشو براي RCAG گذاشت.هر کجا هست موقق باشه۰
خدابنده() :
سلام عرض مي کنم
لطفا بفرماييد کدام قسمت هاي دستگاه بومي سازي شده اند.
ممنو
علي جعفري() :
با عرض سلام و خدا قوت بابت زحمات تخصصي و به روز نگه داشتن تجهيزات و سامانه هاي هوانوردي فرودگاههاي کشور به دست متخصصين توانمند و بي ادعاي اين صتعت.
نکته اي که در باب عکس گذاشته شده در باب اين خبر وجود دارد جاده کاملا ناايمن و بدون حقاظ و علائم هشدار دهنده و ايمني است که در راستاي ايمني پرسنل و حفظ سرمايه هاي اجتماعي و نيز زيبا سازي مسير بايستي به ان نيز توجه شود،با کمال احترام وقدرداني از تلاش هاي شما
يحيوي() :
آفرين آقاي محسني نيا
واقعا به همه بچه هاي الکترونيک از قديم تا الان تبريک گفت. دم همشون گرم. حبيب الهي ماهه و اميراني هم ماه بود.
محسني نيا() :
از مهندس حبيب الهي و همکارانش تشکر مي کنم. زحمات مهندس اميراني هم نبايد ناديده پگفته بشه.
مهرداد سليم پور() :
به اميد پياده سازي CPDLC يا ارتباط ديتالينک بين کنترلر و خلبان در آينده نزديک

اخبار مرتبط اخبار مرتبط

درج نظر درج نظر

تازه‌ترین اخبار تازه‌ترین اخبار

اطلاعیه ها اطلاعیه ها

گزارش تصویری گزارش تصویری