خبر خبر

آنچه در سیزدهمین برنامه مهمان هفته گذشت
سیزدهمین برنامه مهمان هفته با حضور دکتر غلامرضا سلامی، مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور حسابداری، حسابرسی و اصول حاکمیت شرکتی، در بعد از ظهر یکشنبه (16 آبان) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي شركت فرودگاه‌ها وناوبري هوايي ايران؛ در اين برنامه كه با حضور رحمت الله مه آبادی، رئيس هيات مديره و مدیرعامل و اعضای هیات مدیره و معاونان، مديران كل، مدیران و کارکنان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در سالن همايش اين شركت برگزار شد، دكتر سلامي به سوالات كارشناسان خبري روابط عمومي شركت پاسخ داد كه اهم سخنان وي به شرح زير است:

- شاید خرید فلایت چک برای مدیرعامل و هیات مدیره هزینه‎های را داشته است و اکنون باید پاسخگوی مراجع ذی‎ربط باشند، اما این موضوع حل خواهد شد و مهم اين است كه انسان نزد خداوند، وجدان خودش و مردم روسفيد باشد.

- کار در فرودگاه‌ها خطیر و شبانه‌روزی است و به گفته متخصصان از درجۀ اهمیت و ریسک بالایی برخوردار است.

- شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از جمله شرکت‌هایی است که تا رده چندم مدیریتی کار حساسی دارند و کوچکترین غفلت از سوي آنان، بزرگترین مشکل را به بار می‌آورد.

- برای ایجاد روند درآمد پایدار در صنعت فرودگاهي، برای توسعه فرودگاه‌های قدیم و جدید قدم‌هایی برداشته شده است.

- با کاهش بهای نفت، از دولت انتظار دریافت بودجه عمرانی نباید داشت. خوشبختانه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران از منابع خود برای پروژه‌های عمرانی بهره می‌برد.

- باید «سیستم خودکار کنترلی بر شرکت‌ها» تعریف شود تا کمیته‌های حسابرسی و انتصابات بتوانند از منابع حداکثر استفاده را ببرند.

- اقداماتی آغاز شده تا مجامع عمومی شرکت‌ها نظم بگیرند و باید کوشید تا هر سال نکات مشروط گزارش‌های حسابرسی کمتر شود.

- شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از سال‌های گذشته میراثی را برعهده دارد که حل کردن چنين مشكلاتي به سادگی میسر نیست.

- هر فرودگاهی باید مرکز سود باشد؛ نه مرکز هزینه، چیزی که در گذشته در قراردادها کمتر به آن توجه شده است.

- عملکرد مدیران شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به مراتب نسبت به گذشته بهتر بوده است و در آینده هم بهتر خواهد شد.

- از عملکرد مدیریت شرکت راضی هستم و نمرۀ نزدیک به ۲۰ را به آن می‌دهم.

- در جريان خرید هواپیمای فلایت چک؛ شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران از خود گذشتگی و بودجۀ آن را از منابع داخلی خود پرداخت کرد، در حالی که باید دولت می‎پرداخت.

- رتبۀ  شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران از دیگر زیرمجموعه‎های وزارتخانه بالاتر است و باید در دولت به این نتیجه برسند که رتبۀ آن را از "ب" به "الف" ارتقا دهند.

- شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران یکی از تخصصی‎ترین و حساس‎ترین شرکت‎های وزارت راه و شهرسازی است.

- سرمایۀ شرکت شما نیروی انسانی و دانش و تخصص آنهاست که باید حفظ شود و گسترش یابد.

- اگر می‎گوییم درآمدزایی فرودگاه‎ها، منظور ما کسب درآمد متناسب برای توسعه و رشد فرودگاه‎ها و خدمت‎رسانی به مسافران است، نه اینکه فقط به سود توجه کنیم.

- تأسیس صندوق صنعت حمل و نقل و توسعه می‎تواند برای فرودگاه‎ها و راه آهن بسیار مفید باشد.

- تا پایان دولت یازدهم باید با همکاری شرکت‎های زیرمجموعۀ وزارتخانه، سند راهبردی هریک را آماده کنیم و این مهمترین چیزی است که از ما به یادگار خواهد ماند.

- با توجه به مشاوران بسیار خوب خارجی برای ساخت ترمینالهای سلام و ایرانشهر در فرودگاه امام خمینی(ره) امیدوارم که به کیفیت فرودگاههای خوب مانند آمستردام نزدیک شویم.

- من شاهد زحمات زیادی از سوی مه‎آبادی و هیات مدیره برای دریافت مطالبات شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی از شرکت‎های هواپیمایی بوده ام که تا حدی هم محقق شده است.

- خوشبختانه در شرکت شما درک بالایی برای پذیرش نظام حاکمیت شرکتی و کنترل داخلی وجود دارد.

- برگزاری گردهمایی‎هایی مانند همین برنامۀ مهمان هفته می‎تواند باعث آگاهی کارکنان از ایده‎ها و نظرات و مسائل موجود شود.

گزارش مشروح این نشست به زودی منتشر خواهد شد.

-------------------------------------
نظرات

اخبار مرتبط اخبار مرتبط

مورد مرتبطی یافت نشد

درج نظر درج نظر

تازه‌ترین اخبار تازه‌ترین اخبار

اطلاعیه ها اطلاعیه ها

گزارش تصویری گزارش تصویری