خبر خبر

آنچه در شانزدهمین مهمان هفته گذشت
شانزدهمین برنامه مهمان هفته با حضور یکی از خادمان زائران رضوی برگزار شد. امروز دوشنبه ۲۷ دی، مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی، در مهمان هفته حاضر شد تا به پرسش‎های کارشناسان روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‌ها پاسخ دهد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، محمدباقر قاسم‌زاده، به عنوان مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی و پایتخت معنوی ایران، مهمان شانزدهمین نشست از سلسله نشست‌های مهمان هفته شد.

در این جلسه مباحث مختلفی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت که اکنون چکیده‌ای از آن را می‌خوانیم:

- در کنکور سال ۱۳۷۰ در رشته مراقبت پرواز پذیرفته شدم. پس از فارغ‌التحصیل شدن به عنوان کنترلر وارد فرودگاه مشهد شدم.

- سالانه حدود ۷۰ هزار پرواز در فرودگاه مشهد نشست و برخاست دارند. این آمار با رشد ۲۰ درصدی هر سال در حال افزایش است.

- طی دو سال گذشته تعداد اعزام و پذیرش مسافران از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسیده است و شاید تا پایان امسال به ۱۰ میلیون مسافر برسد.

- پس از انتصاب مه‌آبادی، به عنوان مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها طرح «ارتقای خدمات فرودگاهی» مطرح شد تا جرقه‌ای برای میزبانی تعداد زیادی پرواز و مسافر در فرودگاه مشهد باشیم. اکنون فرودگاه مشهد زبانزد خاص و عام است.

- اقدامات در فرودگاه مشهد در فازهای توسعه فرودگاه، ارائه خدمات فرودگاهی، زیباسازی فرودگاه و ارائه خدمات مناسب به مردم در چارچوب استانداردهای بین‌المللی انجام شده است.

- خدمات فرودگاهی لایه‌هایی دارد که پیش از این برای فرودگاه مشهد تعریف نشده بود اما با ابتکار مه‌آبادی و پیگیری‌های مجدانه و مصرانه موفق به ارایه خدمات مناسب به مسافران شدیم.

- در برخی از موارد در ارایه خدمات مسافری راضی نیستم.

- ظرفیت اسمی فرودگاه مشهد برای چهار و نیم میلیون مسافر دیده شده است در حالی که اکنون میزان اعزام و پذیرش مسافران به مرز ۱۰ میلیون نفر رسیده است.

- کمبود تجهیزاتی مانند ایکس‌ری و گیت‌وی در فرودگاه مشهد گلوگاه‌هایی ایجاد کرده است. برای نوروز ۹۶ این فضاهای فرودگاه تغییر خواهد کرد.

- تا ۴– ۵ سال آینده میزان اعزام و پذیرش مسافران فرودگاه مشهد به ۱۵– ۱۶ میلیون مسافر خواهد رسید.

- تأخیر پروازها مربوط به ایرلاین‌هاست و فرودگاه مشهد دقیقه‌ای تأخیر برای پروازها ایجاد نمی‌کند.

- واکنش من در برخورد با تأخیر پرواز با مردم عادی فرق دارد زیرا من در صنعت حضور دارم و مشکلات آن را می‌دانم.

- حاضریم بر اساس قانون مالیات و عوارض شهرداری را بپردازیم اما در قبال آن از خدمات شهرداری هم بهره‌مند شویم.

- به اهداف مورد نظر در فرودگاه مشهد رسیدیم و راضی هستیم البته اگر اتفاقات بیشتری رخ می‌داد، بهتر بود. در رنکینگ جهانی٬ فرودگاه مشهد با فرودگاه‌های مارسی فرانسه و کیانتی ایتالیا رقابت می‌کند.

- در رنکینگ جهانی فرودگاه‌ مشهد در میان ۳۶۰ فرودگاه از ۸۰ کشور بررسی می‌شود.

- طرحی داریم که با ایجاد مسیر دوم برای ورود و خروج، فرودگاه مشهد را از بن بست خارج کنیم.

- در فرودگاه مشهد تصمیمات براساس مشورت با همکاران و بررسیهای کارشناسانه گرفته میشود.

- متاسفانه برخلاف کشورهای دیگر در فرودگاههای ایران یک مدیریت واحد نداریم و گمرک و گذرنامه و برخی واحدهای دیگر از یک قانون واحد تبعیت نمیکنند.

- نام فرودگاه مشهد در لیست خرید رادار و سیستم اتوماسیون و دستگاههای کمک بازرسی قرار گرفته است.

- برای پذیرش میزبانی دورههای آموزشی دو دلیل داریم یکی کاهش هزینههای شرکت به دلیل وجود امکانات مهمانسرا در مشهد و امکان ارائه دیگر خدمات و دوم ایجاد فرصت زیارت برای همکاران در کنار آموزش است.

- من در حین کار هیچ روز سختی نداشتم و حتی در موقع سختی هم چیزهایی میآموزم.

- خدمت در فرودگاه کیش و مشهد متفاوت است چراکه نگاه مسافران آنها با هم تفاوت دارند.

- به پست و مقام فکر نمیکنم و همیشه به این فکر هستم که از فرصتی که برای خدمت دارم٬ استفاده کنم.

- مهمان هفته یکی از کارهای خوب روابطعمومی در بحث اطلاعرسانی است.

- انصافاً از فعالیت روابطعمومی شرکت لذت میبرم که هم کانال بسیار فعال و خوبی دارد و هم به انتشار اخبار در سایت توجه میکند.

- بهبود وضعیت فرودگاه مشهد حاصل فعالیت گروهی افراد مختلفی است که در راس آن مدیرعامل و هیئت مدیره محترم قرار دارند.

مشروح این گفتگو به زودی منتشر خواهد شد.

-------------------------------------
نظرات
سيد علي خوانيکي() :
با سلام
بنده رياست دانشگاه علمي کاربردي فنون و خدمات هوايي مشهد که درجوار فرودگاه واقع شده است، هستم. در ارتباط مستقيمي که با شخص ايشان داشتم شاهد دلسوزي ها و نگراني هاي ايشان در امر خدمت رساني به مردم بودم.
درضمن از اين برنامه شما هم بسيار سپاسگزارم.
اميدوارم روزي بنده هم جزو ميهمانان اين برنامه باشم تا درمورد دغدغه هاي ما دانشگاهيان وابسته به اين صنعت گپ و گفتي داشته باشيم.
با احترام
خوانيکي
علي کوه‌جاني() :
با سلام و تشکر از برنامه خوب مهمان هفته. بنده هم به عنوان يکي از خدام زائران بارگاه پر نور امام هشتم( عليه‌السلام) از زحمات بي‌دريغ مدير کل محترم فرودگاه مشهد تشکر مي کنم. بي شک تلاشهاي پرسنل شاغل در اين فرودگاه تحت مديريت مدبرانه جناب قاسم زاده بر هيچ‌يک از مراجعه کنندگان به فرودگاه مشهد پوشيده نيست. اميد که همه بتوانيم در کنار هم و بهتر از هميشه خدمتگزار خوبي براي ميهمانان حريم رضوي باشيم. آمين يا رب‌العالمين.
بهنام پیرهنده() :
سلام.به حق و انصاف دیدگاه مدیریتی آقای قاسم زاده متمرکز بر خادمی زائر امام رضا است.حقیر افتخار می کنم در لوای ایشان خدمت می کنم.آجرک الله

اخبار مرتبط اخبار مرتبط

درج نظر درج نظر

تازه‌ترین اخبار تازه‌ترین اخبار

اطلاعیه ها اطلاعیه ها

گزارش تصویری گزارش تصویری