خبر خبر

گفت‌وگوي جذاب با مديركل فرودگاه‌هاي استان خراسان رضوي در شانزدهمين برنامه مهمان هفته
همگان باید مسافران را تکریم کنند/شهرداري عوارض مي‌گيرد، خدمات نمي‌دهد
گفت‌وگو با مردي با دو مدال افتخار بر سينه؛ يكي مدال خدمت به مردم شريف ايران به عنوان يكي از زحمتكشان صنعت فرودگاهي و ديگري؛ مدال خدمت به زائران امام هشتم شيعيان؛ تو را به حال و هوايي دوست‌داشتني مي‌برد، مانند زماني كه هواپيما پيش از فرود در فرودگاه شهيد هاشمي‌نژاد مشهد، بر فراز مرقد خورشيد هشتم مي‌چرخد و تو نيز خودت را كبوتري سپيد مي‌پنداري كه دل در گرو ضامن آهو دارد. چه فضايي داشت شانزدهمين برنامه مهمان هفته!

به گزارش روابط عمومي شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران؛ اجراي موفقيت‌آميز طرح تحول خدمات فرودگاهي در فرودگاه شهيد هاشمي‌نژاد مشهد، قرار گرفتن در رتبه دوم پرترافيك‌ترين فرودگاه ايران و ارائه خدمات به مسافران هوايي مرقد مظهر امام رضا(ع) باعث شد تا محمدباقر قاسم‌زاده به شانزدهمين برنامه مهمان هفته دعوت شود و روي صندلي اين برنامه بنشيند.

قاسم‌زاده در اين برنامه به سوالات مختلف كارشناسان خبري روابط‌عمومي شركت و همچنين همكاران فرودگاهي خودش كه از طريق كليپ پرسش‌هايشان در جريان برنامه پخش شد، پاسخ داد. او از خودش، گذشته‌اش در صنعت فرودگاهي و زندگي شخصي، وضعيت كنوني و مشكلات و چشم‌انداز فرودگاه مشهد و موضوعات متعدد و متنوعي حرف زد، اما صلابتي كه در كلامش هنگام صحبت كردن درباره برخورد با بي‌احترامي برخی مسافران وجود داشت، بيش از هر موضوع ديگري مخاطبان اين برنامه را به خودش جذب كرد، به ويژه آنجا كه درباره برخورد با مدير يكي از ايرلاين‌ها گفت: "... هنگامی که خبر را شنیدم، در مشهد نبودم، اما از همان لحظه، اجازه ورود این مسئول به فرودگاه مشهد را سلب کردم. از این پس، اتفاقات خوبی رخ داد و همگان متوجه شدند که باید مردم و مسافران را تکریم کنند و اگر به هر دلیلی مانند بدي آب و هوا، پرواز با تاخیر صورت گیرد، مسئولان شركت‌هاي هواپيمايي باید پاسخگوی مردم باشند. این موضوع نيز به روسای ایرلاین‌ها ابلاغ شده است."

با هم گفتمان صورت گرفته در شانزدهمين برنامه مهمان هفته را مي‌خوانيم:  

چه زماني و چگونه وارد عرصه صنعت فرودگاهي شديد؟

من با شرکت در کنکور سال ۱۳۷۰ در رشته مراقبت پرواز پذیرفته شدم و در آن رشته تحصیل کردم و در پایان به عنوان کنترلر وارد فرودگاه مشهد شدم. سپس حدود ۹ سال در حوزه‌های برج کنترل، تقرب پرواز و مرکز کنترل مهرآباد فعالیت کردم و پس از آن وارد فرودگاه سبز‌وار شد. بعد از خدمت در فرودگاه سبز‌وار معاون توسعه عمرانی راهی فرودگاه مشهد شد. پس از سه سال خدمت در این فرودگاه بزرگ، به‌عنوان مدیرکل فرودگاه کیش منصوب شدم، در این فرودگاه هم سه سال فعالیت کردم. اکنون نیز حدود ۳۱ ماه است که در جایگاه مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی به زائران امام رضا(ع) خدمت می‌کنم.

چطور شد که به عنوان مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی انتخاب شدید؟

جواب این سوال سخت است و به نظرم مسئولان باید در این باره پاسخ دهند. البته اغراق نیست که بگویم من این را از امام رضا(ع) خواستم زیرا قبل از انتقال به مشهد، مدیرعامل وقت شرکت فرودگاه‌ها از من خواست تا به فرودگاه مهرآباد بروم اما از وی زمان خواستم تا کارهایم را انجام دهم که با عنایت امام رضا(ع) من به فرودگاه مشهد آمدم.

زماني كه شما فرودگاه را در ۲۸ خرداد ۹۳ تحویل گرفتید، روزانه ۱۶۰ پرواز در مشهد انجام مي‌شد، اكنون این آمار به ۲۷۰ پرواز رسیده و فرودگاه مشهد سالانه پذیرای ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر است. برای رسیدن به این آمار در فرودگاه مشهد در بخش‌های مختلف چه اقداماتی صورت گرفته است؟

 در دو سال گذشته به ویژه پس از انتصاب آقای مه‌آبادی به عنوان مدیرعامل شرکت فرودگا‌ه‌ها و ناوبری هوایی ایران، طرح «ارتقای خدمات فرودگاهی» مطرح شد تا جرقه آغازین برای ارایه خدمات باشد. اکنون فرودگاه مشهد زبان‌زد خاص و عام است. در این زمینه بر اساس طرح آقایان مه‌آبادی و باقری به جمع‌بندی رسیدیم تا کارها در فازهای توسعه فرودگاه، ارایه خدات مناسب فرودگاهی، زیباسازی فرودگاه و ارایه خدمات مناسب مردم در ایرساید و لند ساید در چارچوب‌ استانداردهای بین‌المللی ارایه شود. اگر چه مردم از ارایه خدمات در فرودگاه مشهد راضی‌اند، اما ما هنوز راضی نیستیم.

با توجه به پتانسیلی که فرودگاه مشهد برای رشد و توسعه دارد، آیا می‌توان گفت که رشد این فرودگاه‌ در سال‌های گذشته پاياني بر غفلتي محسوب مي‌شود كه مه‌آبادي(رئيس هيات مديره و مديرعامل شركت) بارها از آن سخن گفته است؟

خدمات فرودگاه‌ها لایه‌های مختلفی دارد و تا به حال به این گونه تعریف نشده بود اما با ابتکار آقای مه‌آبادی این قصد را مجدانه و مصرانه پیگیری کردیم. قبلا خدمات فرودگاهی ارایه می‌کردیم که راضی کننده نبود البته مردم به آن عادت کرده بودند. اما اکنون با اقداماتی که صورت گرفته مردم از خدمات فرودگاهی راضی هستند. در حقیقت، با تغییر سطح خدمات بر اساس استانداردهای بین‌المللی، مردم آن را می‌فهمند و درک می‌کنند.

به‌طور مشخص بفرمایید این خدمات شامل چه مواردی در فرودگاه بین‌المللی مشهد می‌شود؟

قبلا در فرودگاه مشهد ۲ سالن ورودی به ترمینال وجود داشت که مستقبلین سردرگم می‌شدند، دو تسمه نقاله در دو طرف سالن قرار داشت که به یک سمت انتقال دادیم و همچنین تعداد آن‌ها را افزایش دادیم، در طول ترمینال WALK WAY نصب کردیم، تعداد چرخ‌دستی‌ها را افزایش دادیم و مترو را وارد فرودگاه مشهد کردیم. همچنین مسیر تاکسی‌رانی را سامان دادیم، رستوران فرودگاه را به جای مناسب منتقل و غرف شیک و کوچک در محوطه ترمینال ایجاد کردیم، اکنون فضای ترمینالی آزاد شده است. بنابراین کیفیت خدمات در فرودگاه مشهد افزایش یافت.

امروزه در حالي كه کاهش زمان ایستایی مسافر مطرح است، انگار يكي دو گلوگاه‌ در فروگاه مشهد به ويژه هنگام عزيمت مسافر به سمت هواپيما وجود دارد. چه فكري براي رفع چنين مشكلي كرده‌ايد؟

همانطور كه گفتم، از برخی موارد در فرودگاه مشهد راضی نیستم. در اين فرودگاه طی دو سال گذشته میزان اعزام و پذیرش مسافر سه میلیون افزایش یافت در حالیکه ظرفیت اسمی فرودگاه برای ۴ میلیون مسافر است، نه برای ۱۰ میلیون مسافر. هنگامی هم که پروازها هم وارد فرودگاه مشهد می‌شوند، نمی‌توان جلوی آن را گرفت. البته کمبود تجهیزاتی مانند گیت‌وی و ایکس‌وی مشکلات و گلوگاه‌هایی را در فرودگاه مشهد ایجاد کرده است، در جلسه اخیری که با مدیران شرکت فرودگاه‌ها داشتیم، مقرر شد این فضا برای نوروز ۱۳۹۶ تغییر کند و چند دستگاه به فرودگاه مشهد داده شود تا گلوگاه‌ها برداشته شود.

توجه شما به زیباسازی فرودگاه و محوطه آن بسیار عالی است، اما در بخش خروجی مسافران ظاهر مسیر، با بقیه فرودگاه و زیباییهای آن هماهنگی ندارد؟

درست است چون این بخش با کلیت فرودگاه همخوانی ندارد. زمانی ما مجبور شدیم به دلیل جلوگیری از ایستایی مسافران تصمیمی مقطعی بگیریم و تعداد پنج گیت را در آنجا بگذاریم. برای آن بخش که با آسانسور یا پله برقی به پایین میرویم طرحی داشتیم که چهار ایربریج بگذاریم اما منتفی شد و در آینده پارتیشنها را جابه جا خواهیم کرد تا این مشکل از بین برود.

آيا روزي مي‌شود كه فرودگاه مشهد، فرودگاه مهرآباد(رتبه نخست رنكينگ پرترافيك‌ترين فرودگاه ايران) را در زمينه‌هاي مختلف از جمله ترافيك پروازي پشت‌سر بگذارد؟

این موضوع وابسته به زمان است، زیرا فرودگاه مهرآباد مسافران ثابت خود را دارد اما تا ۴ – ۵ سال آینده احتمال اعزام و پذیرش ۱۵ – ۱۶ میلیون مسافر در سال در فرودگاه مشهد وجود دارد. در این راستا اتفاقات مبارکی برای مشهد در حال رخ دادن است تا مردم سفر خوبی داشته باشند.

شما در مراسم معارفه خودتان گفتيد كه "اولین اولویت ما در مشهد خدمت‌رسانی به زائران و تکریم آنان است و در این راستا باید به تاخیر پروازها رسیدگی جدی شود." آیا اقدامات تنبیهی در خصوص شرکت‌های هواپیمایی مستقر در فرودگاه برای جلوگیری از تاخیرها صورت می‌گیرد؟

تاخیر پروازها مربوط به ایرلاین‌هاست و فرودگاه دقیقه‌ای تاخیر برای پروازها ایجاد نمی‌کند زیرا فضا برای نشستن و خروج هواپیما وجود دارد. آنچه در فرودگاه مشهد رخ داده و در جلسه با مدیران ایرلاین‌ها داریم از آن‌ها خواستار پاسخ‌گویی به مسافران در زمینه تاخیرها شدیم. اخیرا یک ایرلاینی در مشهد به دلیل سهل‌انگاری پس از ۲۲ ساعت معطلی مسافران، پرواز را باطل کرد. هنگامی که خبر را شنیدم، در مشهد نبودم اما از همان لحظه اجازه ورود این مسئول به فرودگاه مشهد را سلب کردم. از این پس اتفاقات خوبی رخ داد و همگان متوجه شدند که باید مردم و مسافران را تکریم کنند و اگر به هر دلیلی مانند و بدي آب و هوا، پرواز با تاخیر صورت گیرد، مسئولان شركت‌هاي هواپيمايي باید پاسخگوی مردم باشند. این موضوع نيز به روسای ایرلاین‌ها ابلاغ شده است.

به عنوان مديركل فرودگاه يا يک شهروند، اگر با تاخیر در پرواز مواجه شوید چه می‌کنید؟

من در بدنه صنعت هستم و برخوردم با این موضوع نسبت به مردم عادی فرق می‌کند، زیرا مشکلات صنعت را می‌دانم. هنگامی که در پروازم تاخیری رخ دهد در گوشه‌ای از ترمینال فرودگاه می‌نشینم و منتظر گذر زمان می‌مانم. در واقع اگر در هنگام بروز تاخیر، علت این مشکل گفته شود، قطعا مردم قانع می‌شوند.

علت پلمپ کردن غرفه‌های ترمینال فرودگاه توسط شهرداری چيست و آيا شهرداري در قبال عوارضي كه از شما دريافت مي كند، خدمات هم ارائه مي‌دهد؟

پلمپ كردن فقط محدود به غرفه‌های فرودگاه نبود، بلکه در ساختمان بنیاد شهید مشهد هم این اتفاق افتاد. شهرداری از این اقدام به عنوان اهرم فشار استفاده کرد، اگرچه کار زشتی بود و شهردار کل و فرماندار با شهردار منطقه برخورد کردند، اما موضوع برخورد شهرداری با فرودگاه مشهد به کاربری اراضی فرودگاهی که ۵۵ سال پیش تعیین شده بود٬ باز می‌گردد. این اراضی کاربری‌های کشاورزی، حمل‌ونقل و انبار دارند، اما فرودگاه بر اساس قانون ساخته شده است و این‌که شهرداری به وسیله لابی‌هایی این موضوع را پیگیری کند اصلا کار درستی نیست. اکنون شهرداری عوارضی که دریافت می‌کند بیش از عوارض دریافتی ماست. شهرداری تنها عوارض دریافت می‌کند، بی‌آنکه خدمات شهری به فرودگاه ارایه دهد. در جلسات با شهرداری این موضوع را مطرح کردیم. ما حاضریم براساس قانون مالیات و عوارض را پرداخت کنیم اما در قبال آن خدمات شهری دریافت کنیم.

يكي ديگر از جملات فراموش نشدني شما در روز معارفه اين بود كه "با چهار، پنج ساعت کار در فرودگاه نمی‌توان خدمات مناسبی به زائران و مجاوران ارائه کرد و باید این فعالیت مستمر همراه با احساس مسئولیت باشد ضمن آن که خدمت به مردم باید بی‌منت باشد." آيا اين سخنان نقدي بر عملكرد مجموعه در دوره پيش از شما بوده است؟ آيا خودتان به اهداف مورد نظرتان دست يافته‌ايد؟

اصلا این خصوصیت اخلاقی را ندارم که مدیر قبلی را در معارفه تخطعه کنم. منظورم از این حرف اصلا زیر سوال بردن عملکرد مدیران گذشته نبوده است. در واقع اگر به آنچه که تعیین شده عمل نمی‌کردم قطعا اتفاقات خوب در فرودگاه مشهد رخ نمی‌داد و همکارانم تایید و تصدیق می‌کنند که روزانه ۱۴ – ۱۵ ساعت در فرودگاه کار می‌کنیم. همچنین تاکنون به اهداف مورد نظرم در فرودگاه رسیدم و راضی هستم، شاید اگر اتفاقات بیشتری رخ می‌داد، بهتر بود.

چه عواملي باعث شد تا فرودگاه مشهد به عنوان يكي از دو فرودگاه پايلوت براي اجراي طرح تحول خدمات فرودگاهي در نظر گرفته شود؟ اجراي اين طرح باعث شده است تا فرودگاه مشهد در رنكينگ جهاني قرار بگيرد٬ اكنون رتبه مشهد در اين رنكينگ چيست و ما با چه فرودگاه‌هايي قابل  مقايسه هستيم؟

برای اجرای این طرح، دو فرودگاه مشهد و مهرآباد مطرح شد. با بررسی‌ها، زیرساخت‌های لازم برای قرارگرفتن فرودگاه مشهد در رنکینگ جهانی وجود داشت. رتبه این فرودگاه تا ۱۰ روز دیگر اعلام می‌شود. با ارزیابی مدیر پروژه نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی، فرودگاه بین‌المللی مشهد با فرودگاه‌های مارسی فرانسه و کیانتی ایتالیا در حال رقابت است البته در ارایه اینترنت و بهای غذا در این رقابت عقب هستیم. در فرم‌های ACI ارزیابی‌هایی در سه ماه آخر سال ۲۰۱۶ میلادی صورت گرفت که بر اساس آن وضعیت فرودگاه مشهد عالی و خیلی خوب بود و نمره منفی نداشت. فکر می‌کنم فرودگاه مشهد در گروه خود از میان سه فرودگاه اروپایی و یک فرودگاه منطقه‌ای بتواند رتبه خوبی کسب کند. همچنین به‌طور کلی در رنکینگ جهانی ۳۶۰ فرودگاه از ۸۰ کشور جهان مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرند.

فرودگاه مشهد تنها یک راه برای ورود و خروج دارد و اگر موقعیت اضطراری و بحرانی به وجود آید جوابگو نخواهدبود آیا برای رفع این مشکل برنامهای دارید؟

یکی از پیشنهادهایی که در این مدت ارائه دادهام و در دست بررسی است، طرح ساخت مسیر دوم ورود و خروج به فرودگاه است تا آن را از بن‌بست خارج کنیم. این کار، هم به‌دلیل رعایت اصول پدافند غیرعامل و هم در زمانهای بحرانی اهمیت زیادی دارد. حتی جدای از حوادث و بحرانهای مقطعی در صورت عدم توجه به این امر با افزایش تعداد مسافران تردد روزانه آنها خود به یک بحران تبدیل خواهدشد.

تاکنون پیش آمده است که با خودتان بگویید"ای کاش فرودگاه مشهد چنین بود و یا چنین چیزی را داشت؟"

واقعیت این است که من نمیگویم ای کاش، بلکه اگر ایدهای در ذهنم باشد، آن را عملی میکنم. هر وقت فکری داشتهام تلاش میکنم آن را عملی کنم مگر اینکه از اختیار من خارج باشد. این اتفاقات به این دلیل است که همواره با همکاران مینشینیم و مشورت میکنیم و اگر چه تصمیم نهایی را بنده میگیرم اما به طور جمعی و کارشناسی شده به نتیجه میرسیم.

آیا پای صحبت کارکنان مینشینید و از مشکلات آنها با خبر هستید؟

علاوه بر تلاش برای رسیدگی به فرودگاهها و نیازهای آنها، تا آنجا که میشود برای حل مشکلات معیشتی و زندگی همکاران تلاش میکنم.

سخت‌ترین روز کاریتان چه زماني بود؟

من هیچ روز سختی ندارم و همه روزها برای من خوب است حتی آن زمان که در فرودگاه مشهد حادثهای رخ داد که خدا را شکر به کسی صدمهای نرسید، باز هم برایم روز بدی نبود چراکه سختیها درسها و چیزهای جدیدی به آدم میآموزد.

از حس و حال خدمت در فرودگاه مشهد بگویید؟

در مشهد همه بخشهای خدماترسان مانند فرودگاه، راهآهن، تاکسیرانی و اتوبوسرانی خادم امام‌رضا(ع) هستند و بستگی به نگاه و مکتومات قلبی افراد دارد که چقدر از آن بهره بگیرند. شاید من کمتر فرصت کنم که به زیارت بروم ولی عقیده دارم به زائران امام رضا(ع) خدمت میکنم و این فرصت کمی نیست.

فرودگاههای دیگری هم مانند سبزوار در استان خراسان رضوی وجود دارد. آیا این امکان وجود دارد که در سایه فرودگاه مشهد کمتر به آنها رسیدگی شود؟

زمانی رئیس فرودگاه سبزوار بودم و وقتی به آنجا رفتم یک بیابان بود که هیچ امکاناتی نداشت و بخشی از آن هم زمین کشاورزی بود. در پنج سالی که آنجا بودم آن را حصارکشی و لولهکشی آب کردم و توانستم فرودگاه را عملیاتی کنم. پس میبینید که به این فرودگاه هم تعصب دارم و به آن بیتوجه نیستم ولی اکنون با توجه به تعداد پروازهایی که دارد امکانات فعلی آن کافی است و نیازی به هزینه بیشتری ندارد. اگر بخواهم به دلیل علاقهای که به آن دارم توجه بیشتری کنم به مسافران زیادی که در فرودگاه مشهد باید خدمت داده شوند جفا کردهام.

در حوزه اتوماسیون فرودگاه مشهد؛ چه در بخش نرمافزاری و چه سختافزاری، نیاز به ارتقای کمی و کیفی در فرودگاه مشهد احساس مي‌شود. با توجه به فزونی مسافران در ماههای اخیر یکی از مشکلات، عدم وجود دستگاههای کمک بازرسی در سالنها است، آیا این نیازها رفع خواهد شد؟

حدود یک ماه قبل در همایشی که دوستان الکترونیک داشتند، اعلام کردم که ظرفیتهای سیستم ناوبری و سیستم اتوماسیون این فرودگاه دیگر پاسخگوی این حجم ترافیک نیست و خوشبختانه با لطف مدیران ستادی شرکت، فرودگاه مشهد در لیست خرید رادار و سیستم اتوماسیون جدید قرار گرفت و در کنار آن، دستور اختصاص سیستم سوئیچینگ و دستگاههای کمک بازرسی را نیز از مدیرعامل محترم گرفتیم.

به دلیل برگزاری دورههای آموزشی زیاد در فرودگاه مشهد نیاز است که زیرساختهای آموزشی اين فرودگاه توسعه پیدا کند. آیا برنامهای برای این كار دارید؟

اینکه در مشهد دورههای آموزشی زیاد برگزار میشود، به معنی این نیست که مشهد پایگاه آموزشی است بلکه این دورهها برای تبرک و ایجاد فضای معنوی در کنار آموزش در مشهد برگزار میشود. با برگزاری دورهها و همایشها در مشهد هزینهها برای شرکت کاهش مییابد چراکه در آنجا مهمانسرا و امکان اسکان و خدمات رایگان وجود دارد. من هم با وجود دشواریهای برگزاری این دورهها سعی میکنم همیشه با آنها موافقت کنم تا هم با استفاده از امکانات و خدمات پیشبینیشده، منابع مالی شرکت حفظ شود و هم اینکه امکان زیارت برای همکاران فراهم شود.

  • با قاسم‌زاده از زاويه‌اي ديگر!

مديركل فرودگاه‌هاي استان خراسان‌رضوي در اين برنامه همچنين به چند سوال درباره زندگي شخصي، علايق و آرزوهايش و... پاسخ داد كه اين پرسش و پاسخ را هم مي‌خوانيم:

کمی در مورد اطلاعات شخصیتر مثل سن و تحصیلات و... بگویید؟

من متولد 1345 در مشهد مقدس هستم. فوق‌دیپلم مراقبت پرواز، لیسانس زبان و فوق‌لیسانس مدیریت دارم و اکنون دانشجوی دکتری شهرسازی هستم. سه فرزند دارم که پسر بزرگم دانشجوی خلبانی است و دومین پسرم 13 ساله و دخترم 88 ساله است.

درباره سقف آرزوهایتان در زندگی و در صنعت فرودگاهی و ارتقای شغلی خود بگویید؟

خدا وکیلی به سمت و مقام فکر نمیکنم و هیچ وقت به ارتقا و اینکه یک پله بالا و یا پایین بروم فکر نکردهام. چه در سبزوار و چه در کیش که مسائل خود را داشتند و توانستم هر دو را ارتقا دهم و چه در مشهد، آنچه دغدغه من بوده است، همان طور که حضرت علی (ع) فرموده است که فرصتها مثل ابر بهاری میگذرند، این است که فرصت خدمت کردن را از دست ندهم. تنها به این فکر میکنم که اگر من را از این جا برداشتند افسوس نخورم و پیش خودم شرمنده نباشم. قبلاً هم اصلاً فکر نمیکردم بروم به فرودگاه مشهد، اما از امام رضا(ع) خواستم و این اتفاق افتاد.

نظرتان درباره برنامه مهمان هفته چیست؟

من به شبکههای اجتماعی توجه زیادی دارم و خیلی اخبار را رصد میکنم. به نظرم میرسد مهمان هفته برنامه بسیار خوبی است و میتواند برای شرکت نقشآفرینی کند و یکی از کارهای خوب روابطعمومی شرکت در اطلاعرسانی است. من اهل تبلیغ کارهای خوب هستم و حدیث هم داریم که اگر کسی کار خوبی انجام میدهد باید بقیه را هم برای استفاده از آن آگاه کند. برای همین هم به آقای مه آبادی پیشنهاد کردهام شرایطی را فراهم کنند که مدیران فرودگاهها بیایند و از تغییرات فرودگاه مشهد دیدن کنند و آن را به سایر فرودگاهها اشاعه دهند. فکر میکنم برنامه مهمان هفته هم کارش همین است و خوب اطلاعرسانی میکند البته به شرطی که ما مدیران فرودگاهها آن را رصد کنیم و با الگوبرداری باعث رشد و تعالی شرکت شویم.

و كلام پاياني شما؟

دوباره از همه عزیزانی که سبب برگزاری این برنامه شدند و از مجموعه روابطعمومی که انصافاً از فعالیتهایش لذت میبرم، تشکر میکنم. روابطعمومی کانال بسیار خوبی و فعالی دارد و با وجود آن از سایت هم غافل نیست و به آن هم توجه دارد و امیدوارم این روند به سمت و سوی تعالی اهداف بلند شرکت پیش رود. از تلاشها و زحمات همه مدیران پیشین فرودگاه مشهد و مدیران ستادی شرکت تشکر میکنم که با دلسوزی و تعصب خاصی به این فرودگاه نگاه میکنند و با وجود یک گروه خوب که در راس آن مدیرعامل و هیات مدیره محترم قرار دارند اکنون به سمتی داریم پیش میرویم که فرودگاه مشهد را به یک برند و یک الگو تبدیل کنیم. 

 

 

-------------------------------------
نظرات

اخبار مرتبط اخبار مرتبط

درج نظر درج نظر

تازه‌ترین اخبار تازه‌ترین اخبار

اطلاعیه ها اطلاعیه ها

گزارش تصویری گزارش تصویری