خبر خبر

شوق عجيب كاركنان فرودگاه كرمانشاه به امدادرساني بي وقفه
رئيس اداره ايمني و هدايت زميني فرودگاه كرمانشاه گفت: در دقايق و ساعاتي كه رساندن وسايل و تجهيزات امدادرساني به مجروحان حياتي بود، به چشم خود شاهد اصرار و اشتياق همكارانم براي ادامه دادن شيفت هاي كاري در اوج خستگي و بي خوابي بودم.

محسن محمدصالحي در گفت و گو با روابط عمومي شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران به تشريح شرايط سخت پس از وقوع زلزله كرمانشاه پرداخت و توضيح داد: واقعا شرايط سختي بود. ساعت 21:48 دقيقه 21 آبان زلزله شديد 7.3 ريشتري به وقوع پيوست. از همان لحظه با ساير كاركنان اداره خودروها را از محل دور كرديم و به سركشي وسايل و تجهيزات و نيز تماس با همكاران براي اطمينان يافتن از سلامت كامل آنها اقدام كرديم. خوشبختانه مشكلي در بخش ايمني و هدايت زميني نبود و اعلام كرديم كه با آسودگي مي توانيم شرايط بحران را پشتتيباني كنيم.

رئيس اداره ايمني و هدايت زميني فرودگاه كرمانشاه تعداد كاركنان اين اداره را 29 نفر اعلام كرد و افزود: نيروها در زمان عادي 12 ساعت شيفت و 24 ساعت استراحت دارند و البته به دليل كمبود نيروي انساني گاهي دعوت به شيفت هاي اضافه مي شوند. در شرايط بحران زلزله به فراخوان نيرو اقدام كرديم و از جمله شش نفر به مديريت اپرون و يك نفر هم به نيروهاي رمپ افزوديم.

وي درباره فشارهاي كاري وارد بر كاركنان اداره ايمني و هدايت زميني فرودگاه در زمان زلزله عنوان كرد: در همان لحظات اول پس از وقوع زلزله، نشست مديريت بحران فرودگاه برگزار و وظايف ادارات مشخص شد. پس از اين جلسه در ايستگاه هاي هدايت زميني جلسه اي را با شركت سركشيك ها برگزار كرديم و قرار شد اولويت بر پروازهاي امدادي و ترابري باشد و نيروها را به چهار قسمت تقسيم كرديم.

محمدصالحي گفت: گاه حجم پروازها بسيار زياد مي شد و به 70 فروند هم مي رسيد كه قادر به جادادن آنها نبوديم و ناچار بوديم از تمام امكانات و حتي اشاره با دست برای جانمایی استفاده كنيم. اولويت پذيرش و نشست و برخاست با هواپيماهاي امدادي بود و مصدوم مي آوردند و مي بردند و به سختي مي توانستيم به گونه اي شرايط را كنترل كنيم كه براي خودروهاي امدادي هم مشكل پيش نيايد و شرايط انتقال مصدومان به روال مطلوب انجام شود. تمام محوطه فرودگاه مملو از هلي كوپتر بود و در هر پوزيشن به جاي يك هواپيماي معمول، سه پرواز را سرويس مي داديم. دو نيرو را نيز مسئول آموزش رانندگان براي استقرار صحيح شان در بهترين محل براي سهولت در تخليه بار كرده بوديم.

وي تاكيد كرد: بسياري از نيروهاي اداره ايمني و هدايت زميني فرودگاه پس از اطمينان يافتن از سلامت خانواده خود، ديگر به خانه مراجعه نكردند و بي وقفه امدادرساني مي كردند تا حتي براي يك دقيقه وسايل امدادرساني زودتر بارگيري شود. در آن شرايط حساس همه كاركنان فرودگاه خود را فراموش كرده بودند و مي گفتند بايد به فكر كساني باشيم كه گرسنه و داغدار زير آوارها هستند.

رئيس اداره ايمني و هدايت زميني فرودگاه كرمانشاه گفت: يك هفته طول كشيد تا به ثبات و روال عادي برسيم و از شرايطي كه دائم شاهد رفت و آمد هلي كوپتر و تردد خانواده هاي نگران باشيم، خارج شويم.

وي با قدردانی از اعضاي هيئت مديره شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران به دليل تماس هاي مكرر و همكاري در ارسال تجهيزات موردنياز هدايت زميني افزود: دو خودروي كمكي از اداره كل تجهيزات و سامانه هاي فرودگاهي رسيد كه 80 درصد كمبودهاي ما را جبران كرد.

-------------------------------------
نظرات

اخبار مرتبط اخبار مرتبط

درج نظر درج نظر

تازه‌ترین اخبار تازه‌ترین اخبار

اطلاعیه ها اطلاعیه ها

گزارش تصویری گزارش تصویری