خبر خبر

معاون امور فرودگاهي اداره کل کنترل ترافيک هوايي تاکيد کرد:
ضرورت توجه کامل به فاصله هاي استاندارد باندهاي مهرآباد/ افزايش ظرفيت پذيرش پرواز با استفاده از دو باند فرودگاه
معاون امور فرودگاهي اداره کل کنترل ترافيک هوايي با ابراز خرسندي از اتمام پروژه بزرگ بهسازي باند 29 راست فرودگاه مهرآباد تاکيد کرد: براي استفاده همزمان از باندهاي 29 چپ و 29 راست اين فرودگاه بايد فاصله دو باند و نيز فاصله بندها از موانع پروازي کاملا استاندارد باشد.

حبيب داوودي دانا در گفت و گو با روابط عمومي شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران با بيان اين مطلب عنوان كرد: با فراهم شدن شرايط لازم براي استفاده همزمان از دو باند فرودگاه مهرآباد كنترلرها مي توانند ترافيك بيشتري را هندل كنند و افزايش ظرفيت پروازي فرودگاه در خدمت رساني بيشتر به مسافران نقش مهمي ايفا خواهد كرد.

معاون امور فرودگاهي اداره كل كنترل ترافيك هوايي همچنين با بيان اينكه استفاده كنندگان مستقيم از باندهاي فرودگاهي خلبانان هستند و براي كنترلرها روكش مناسب باند و انجام سريع تر روند نشست و برخاست اهميت دارد، گفت: استفاده از باندهاي بتني در دنيا سابقه زيادي دارد و از نمونه هاي آن مي توان به فرودگاه آتاتورك در استانبول اشاره كرد.

وي توضيح داد: با اينكه باندهاي بتني در مقايسه با باندهاي نرم آسفالت، سخت هستند و نشست و برخاست در آنها دشوارتر است و از سوي ديگر ضربه هاي وارد به هواپيما در زمان نشست و برخاست در باندهاي بتني بيشتر است، در عين حال باندهاي بتني ماندگاري بيشتري دارند و هواپيماهاي سنگين از آنها آسان تر استفاده مي كنند.

معاون امور فرودگاهي اداره كل كنترل ترافيك هوايي همچنين گفت: در فرودگاه هايي كه از دو باند استفاده مي شود، بهتر است، يكي بتني و ديگري آسفالت باشد و از اين نظر استفاده همزمان از باند 29 راست به عنوان باند بتني و 29 چپ به عنوان باند آسفالت مي تواند به بهترين نحو ظرفيت پرواز را افزايش دهد.

 

-------------------------------------
نظرات

اخبار مرتبط اخبار مرتبط

درج نظر درج نظر

تازه‌ترین اخبار تازه‌ترین اخبار

اطلاعیه ها اطلاعیه ها

گزارش تصویری گزارش تصویری