خبر خبر

اينگام اجرايي مي‎شود/ مناقصات طبق قانون برگزار مي‎شود/ جمع‎آوري مطالبات شرکت در اولويت امور مالي/ لزوم اشراف مديران به مفاهيم حقوقي و مالي
در سومين روز از کارگاه آموزشي مشترک معاونان توسعه مديريت و منابع،عمليات فرودگاهي و برنامه‎ريزي با محوريت معاونت توسعه مديريت و منابع مديران کل آموزش و توسعه نيروي انساني، اداره کل تدارکات و تامين تجهيزات، امور مالي و درآمد و معاون دفتر حقوقي به ارائه گزارش عملکرد و بيان توصيه‎هايي پرداختند.

به گزارش روابطعمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، مدیرکل آموزش و توسعه نیروی انسانی در روز سوم از این کارگاه سه روزه که امروز، چهارشنبه 3 بهمن، برگزار شد، با اشاره به اینکه معاونان توسعه مدیریت و منابع در فرودگاههای  کشور متولی سرمایه یا ثروت سازمانی یعنی نیروی انسانی هستند از آنها خواست تا با همکاران خود جلسات منظم بگذارند و صحبتها و نظرات آنها را بشنوند و به حل مشکلاتشان کمک کنند.

علی اکبر دلوریانزاده در بیان عملکرد این اداره کل گفت: ما از سال 94 جزو پیشروترین ادارت در ارائه طرح، برنامهریزی و تعریف اقدامات عملی بودیم و همان سال آنها را در قالب یک کتابچه آماده کردیم که بخشی از آنها اجرا شده و برخی نیز اجرا نشدهاند. در اجرای برنامهها یکی از مهمترین مباحث ارتقای علمی و رفع نیازهای مهارتی شرکت در حوزه آموزش بود که بین 95 تا 97 درصد طبق برنامهریزی انجام شده، محقق شده است.  بحث بعدی تربیت نسل آینده مدیران فرودگاهی است که به امیدخدا به هر نحوی آن را ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد: بحث دیگر گردآوری اطلاعات نیروهای انسانی بود که با همکاری شما توانستیم برای هر فرد 110 رکورد اطلاعات را در سایت BPMS ثبت کنیم و آمار کامل و به روزی در اختیار داشته باشیم. بحث دیگر ارزیابی عملکرد است که ضمن قدردانی از زحمات تمام مدیران این اداره کل در سالهای قبل باید بگویم که در زمینه ارزیابی عملکرد تا پیش از این اتفاقی نیفتاده بود و نتیجه تلاشهایی که کردیم حداقل این است که کارکنان از شاخصهای ارزیابی عملکرد آگاه شدهاند و میدانند که باید چگونه عمل کنند که مورد تایید باشد.

وی با اشاره به اینکه این اداره کل در قالب چهار حوزه آموزش، منابع انسانی، خدمات عمومی  و رفاه فعالیت میکند، گفت: از مهمترین اقدامات انجام شده میتوانم به تغییر و اصلاح عناوین شغلی کارکنان قراردادی؛ اخذ مجوز برای جذب باقیمانده استخدام‎‎های قراردادی در سال 93؛ بهبود سامانههای پرسنلی و تغییر آن از سامانه نماد به سامانه چارگون با قابلیت اتصال تحت وب تمام فرودگاهها به ستاد؛ اجرای فرآیند چند وظیفهای و همچنین اصلاح و بهبود فرآیندهای الکترونیکی که در این زمینه نتیجه همکاری ما با آی تی و امور مالی باعث شد که نسبت به سال گذشته 800 میلیون تومان برای شرکت در هزینههای صرفهجویی شود، اشاره کنم.

دلوریانزاده در پایان گفت: براساس آمار از 30 برنامهای که در این سالها داشتیم 17 مورد در حوزه منابع انسانی، هشت مورد در آموزش و پنج مورد در زمینه رفاه بوده است که در منابع انسانی 82 درصد، در آموزش 58 درصد و در رفاه 40 درصد آنها تحقق یافتهاند.

در ادامه مدیرکل تدارکات و تامین تجهیزات در مورد فعالیتهای این اداره کل گفت: باید بگویم هرآنچه از تجهیزات که اکنون در فرودگاهها میبینید حاصل تلاش همکاران من است و من از زحمات آنها که دشواری و فشار زیادی را در آوردن تجهیزات به کشور و ترخیص آنها از گمرک برعهده دارند، تشکر میکنم.

صمد محمدی در ادامه توصیههایی را به معاونان توسعه مدیریت و منابع فرودگاهها کرد و گفت: لطفا در خریدهای خود توجه کنید که اگر مشابه ایرانی وجود دارد از خرید خارجی خودداری کنید و اینکه قیمتگذاری پروژهها در مناقصات تنها توسط کارشناس رسمی و یا فرد دارای حکم رسمی از شرکت انجام شود.

وی ادامه داد: ما در تنظیم مناقصاتپیش از انتشار،  آنها را به دفتر حقوقی و ذیحساب شرکت ارائه میدهیم و پس از اصلاحات احتمالی توسط آنها منتشر میکنیم برای همین است که خوشبختانه با توجه به حجم بالای مناقصاتی که داشتیم تنها در یکی دو مورد به مشکل برخوردیم.

محمدی ادامه داد: خداراشکر ما مشکلی نداریم و از بازرسان محترم سازمانهای نظارت کننده دعوت میکنیم تشریف بیاورند و بررسی کنند.

مدیرکل امور مالی و درآمد نیز در ادامه این کارگاه گفت: خوشبختانه امسال گزارش مالی شفافی ارائه کردیم و توانستیم از حسابرس سازمان حسابرسی کل کشور نظریه مطلوب را اخذ کنیم.

شهرام خلجزاده ادامه داد: اولویت ما در این اداره کل وصول تمام مطالبات در سال 98 از بخشهایی است که به آنها خدمت ارائه میکنیم و از شما میخواهم در این زمینه با جدیت اقدام کنید.

وی در مورد یکی دیگر از برنامههای این اداره کل گفت: تلاش میکنیم امضای چکها را الکترونیکی کنیم تا ضمن کاهش احتمال جعل چک، نیاز به صدور دسته چک هم رفع شود.

خلجزاده از معاونان توسعه مدیریت و منابع فرودگاهها خواست که کمال همکاری را با عامل ذیحساب و امین اموال فرودگاه خود داشته باشند چراکه کار آنها بسیار پیچیده و پرمسئولیت است.

همچنین در این کارگاه حجت رستمي، معاون اسناد و املاك دفتر حقوقي نیز ضمن بیان برخی موارد حقوقی مهم که موجب تخطی از قانون شده و تبعات حقوقی برای مدیران به همراه دارد، بر اشراف مسئولان فرودگاهی و ستادی بر مفاهیم حقوقی و مالی تاکید کرد.

-------------------------------------
نظرات

اخبار مرتبط اخبار مرتبط

درج نظر درج نظر

تازه‌ترین اخبار تازه‌ترین اخبار

اطلاعیه ها اطلاعیه ها

گزارش تصویری گزارش تصویری