خبر خبر

آغاز بازگشت حجاج از 25 اَمرداد/ فرودگاه ساري ميزبان اولين پرواز بازگشت با 256 حاجي
مسئول عمليات حج شرکت فرودگاه‎ها و ناوبري هوايي ايران با اشاره به اينکه حجاج ايراني از 25 اَمرداد به وطن باز مي‎گردند، گفت: اولين پرواز بازگشت با 256 حاجي در فرودگاه ساري به زمين خواهد نشست.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه ها حشمتاله قربانی گفت: پروازهای بازگشت حجاج از 25 اَمرداد تا 17 شهریور انجام خواهد شد و با انجام 364 پرواز توسط ایران ایر بیش از 88500 حاجی به وطن باز خواهند گشت.

وی با بیان اینکه در پروازهای بازگشت هم 19 فرودگاه به خدمترسانی میپردازند، گفت: بر اساس برنامهریزی انجام شده فرودگاه امام خمینی (ره) میزبان 98 پرواز، مشهد 46 پرواز، اصفهان 32 پرواز، تبریز 20 پرواز، همدان 19 پرواز، اهواز 18 پرواز، ساری 17 پرواز، گرگان و یزد هر یک 16 پرواز، شیراز و کرمان هر یک 15 پرواز، ارومیه 13 پرواز، بیرجند 10 پرواز، زاهدان هفت پرواز، زنجان شش پرواز، کرمانشاه و بندرعباس هر یک پنج پرواز، بوشهر چهار پرواز و رشت دو پرواز خواهند بود.

وی در مورد اولین روز از پروازهای بازگشت گفت: در این روز سه فرودگاه ساری با پنج پرواز، فرودگاه یزد با پنج پرواز و فرودگاه زنجان با دو پرواز میزبان پروازهای بازگشت هستند.

قربانی با بیان اینکه همچون پروازهای رفت در عملیات بازگشت نیز تمهیدات لازم دیده شده است، گفت: هماهنگیهای لازم میان فرودگاهها و دستاندرکاران عملیات حج مانند ایران ایر، سازمان حج و زیارت استانها، پلیس، گذرنامه و گمرک انجام شده است و همه در جهت تسهیل امور و آرامش حجاج تلاش خواهیم کرد.

وی در مورد پیشبینی میزان تاخیرات احتمالی در پروازهای بازگشت گفت: در عملیات رفت، چند روز جلوتر بارها تحویل گرفته و کارتهای پرواز از قبل صادر می شود اما در عملیات بازگشت چنین امکانی وجود ندارد و از طرفی هم در پروازهای بازگشت معمولا میزان بار حجاج بیشتر از عملیات رفت است و فرآیند کنترل و تحویل آنها زمانبر میشود، بنابراین احتمال بروز تاخیر در پروازهای بازگشت بیشتر است، البته تمام تلاش خود را میکنیم که این تاخیرات به حداقل ممکن برسند.

قربانی ادامه داد: با توجه به اینکه پروازهای بازگشت با فشردگی زمانی بیشتری انجام میشود امکان دارد با بروز تاخیر، حتی دو پرواز به طور همزمان به یک فرودگاه برسند که در این مواقع به خصوص در فرودگاههایی که محدودیتهای در آنها وجود دارد، نیاز به وجود یک هماهنگی و مدیریت خوب میان ایران ایر، مدیریت اپرون، مدیریت هندلیگ و ایمنی است که با انجام هماهنگیها این آمادگی وجود دارد.

 

-------------------------------------
نظرات

اخبار مرتبط اخبار مرتبط

مورد مرتبطی یافت نشد

درج نظر درج نظر

تازه‌ترین اخبار تازه‌ترین اخبار

اطلاعیه ها اطلاعیه ها

گزارش تصویری گزارش تصویری