خبر خبر

در جلسه تکريم و معارفه مديرکل فرودگاه بين المللي مهرآباد مطرح شد؛
تدوين طرح جامع، طرح کسب وکار و توسعه ترمينال ها اولويت هاي مهرآباد
رييس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران بيان داشت: تهيه طرح جامع مهرآباد، طرح کسب وکار و توسعه ترمينال ها در يک برنامه ميان مدت بايستي در دستور کار قرار گيرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ سیاوش امیرمکری در جلسه تکریم و معارفه مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد با اشاره به قدمت این فرودگاه گفت: مهرآباد با سابقه 80 سال فعالیت، به عنوان فرودگاه پایتخت تجربه اعزام و پذيرش 17 میلیون و 400 هزار مسافر و بیش از ١٤٠هزار نشست و برخاست پرواز را در یک سال داشته است.

وی با بیان اینکه براساس استانداردهای تعریف شده، این فرودگاه با 70 هزار مترمربع فضاي ترمينالي بسته به سطح خدمت رساني از 9 تا13 میلیون مسافر در سال را می باید اعزام و پذیرش کند این در حالی است که تجربه اعزام و پذیرش بيش از17 میلیون مسافر در سال را داشته است.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها در ادامه سخنان خود گفت: فرودگاه مهرآباد در بین 53 فرودگاه مالكيتي شركت، بالاترين آمار عملکرد را داشته به طوریکه بیش از 30 درصد اعزام و پذیرش مسافر متعلق به این فرودگاه است.

امیرمکری اظهار داشت: وجود سازمان ها، ارگان ها و شرکت های مختلف در فضای 1500 هکتاری فرودگاه، باعث شده است تا مدیریت مجموعه بسیار خاص و پیچیده باشد بنابراین لازم است تعامل و هماهنگي در سطح بالايي بین تمامي ارگان ها، سازمان ها و شركت ها وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: طی سال های گذشته در جهت افزایش ظرفیت فرودگاه تلاش های قابل توجهی از جمله توسعه ترمینال ها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: تهیه طرح جامع فرودگاه مهرآباد، طرح کسب و کار و پس از آن ساخت ترمینال جديد در یک برنامه میان مدت بایستی در دستور کار قرار گیرد.

امیرمکری عنوان کرد: کمبود فضای ترمينالي و پارك پوزيشن مورد نیاز و لزوم ارتقاي تجهیزات هوانوردی ما را ملزم کرده تا برنامه دقیق و مناسبی برای رفع محدودیت ها و ارتقای سیستم ها تهیه و مورد اجرا قرار گيرد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بیش از 80 درصد فعالیت های فرودگاهی و اعزام و پذیرش مسافر در هشت فرودگاه کشور انجام می شود، بیان داشت: توجه به ارتقای سطح خدمات و ارائه سرویس های لازم برای این فرودگاه ها سطح رضایتمندي مسافران را به دنبال دارد بنابراین بایستی در جهت رفع محدودیت ها و ارتقای سیستم ها و تجهیزات ناوبری و ارتباطی و سامانه راداري فرودگاه بین المللی مهرآباد تلاش کنیم.

وی از مدیران فرودگاهی خواست در جهت نظارت بیشتر بر عملكرد دست اندركاران ارايه خدمات در فرودگاهها با هدف افزایش سطح وكيفيت سرویس ها بیش از گذشته اهتمام ورزند.

وی اضافه کرد: کسب رضایت مسافران بایستی در اولویت کارهای همکاران در فرودگاه های کشور باشد.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل، میرسعید صفی نیا مدیرکل سابق فرودگاه بین المللی مهرآباد را یکی از مدیران باسابقه و توانمند در صنعت فرودگاهی معرفی و از مدیرکل جدید خواست تا برای رفع موانع و نیازهای موجود فرودگاه و تكميل زیرساخت های لازم و مهمتر از همه پیگیری اتمام پروژه های این فرودگاه تلاش کند.

-------------------------------------
نظرات

اخبار مرتبط اخبار مرتبط

مورد مرتبطی یافت نشد

درج نظر درج نظر

تازه‌ترین اخبار تازه‌ترین اخبار

اطلاعیه ها اطلاعیه ها

گزارش تصویری گزارش تصویری